Najczęściej zadawane pytania

Kto pyta, nie błądzi

Najczęściej zadawane pytania przez użytkowników systemu SISMS

Czy muszę coś płacić, żeby korzystać z systemu SISMS?

Nie, system SISMS dla użytkowników jest bezpłatny.

Jak sprawdzić czy w moim mieście działa system?

Na stronie www.sisms.pl kliknij w przycisk “Zapisz się” w prawym górnym rogu. Wpisz w wyszukiwarce nazwę swojej miejscowości, a otrzymasz informację jacy nadawcy na tym obszarze korzystają z systemu SISMS.

Zarejestrowałem się 3 tygodnie temu i jeszcze nie otrzymałem ani jednej wiadomości. Dlaczego?

Za częstotliwość i treści wysyłanych wiadomości odpowiadają Nadawcy np. urzędy miast i gmin. AMM Systems Sp. z o.o. jest jedynie dostawcą systemu SISMS i jest odpowiedzialny za jego sprawne funkcjonowanie.

W mojej gminie działa system SISMS, ale dostaję jedynie SMS-y. Dlaczego tu nie działa aplikacja BLISKO?

Aplikacja działa, ale w tym przypadku gmina zdecydowała, że do swoich mieszkańców będzie wysyłać tylko wiadomości w postaci tradycyjnych SMS-ów. Mimo to, mieszkańcy mogą bezpłatnie korzystać z aplikacji BLISKO, ponieważ znajdą tam wiele różnych lokalnych nadawców.

Z którego kanału najlepiej korzystać? Nadawca, do którego chcę się zapisać wysyła wiadomości SMS, e-mail i na aplikację.

Najwięcej możliwości komunikacyjnych ma aplikacja BLISKO i w niej można odnaleźć najwięcej informacji lokalnych. Kanał SMS gminy często używają tylko do przesyłania bardzo ważnych komunikatów i ostrzeżeń. Mail stanowi dobrą alternatywę, dla użytkowników, którzy chcą otrzymywać pełne wiadomości, bez konieczności instalowania aplikacji BLISKO.

Kiedyś miałem aplikację KOMUNIKATOR SISMS, a teraz nazywa się BLISKO. Czy to inna aplikacja?

BLISKO to nowa wersja KOMUNIKATORA SISMS. Mimo, że zmieniła się nazwa i wygląd aplikacji, to jest ona integralną częścią systemu SISMS. Wszystkie ustawienia z KOMUNIKATORA są automatycznie przeniesione do nowej aplikacji BLISKO.

Dlaczego wciąż otrzymuję SMSy, skoro wypisałem się z serwisu informacyjnego?

To oznacza, że numer jest jeszcze zarejestrowany w innych serwisach, o czym możesz nie pamiętać. Aby to sprawdzić skorzystaj z formularza on-line dostępnego tutaj: https://www.sisms.pl/zmiana-ustawien/wyrejestruj

Jakie wiadomości mogę dostawać po zarejestrowaniu się?

Nadawca komunikatów decyduje o treści i częstotliwości wiadomości przesyłanych przez system SISMS. Z reguły są to informacje dotyczące życia lokalnej społeczności np. zagrożenia meteorologiczne, wydarzenia kulturalne, czasowe zmiany i utrudnienia itd. Jeżeli użytkownik zapisze się do określonego serwisu tematycznego, wówczas będzie otrzymywał wiadomości o tematyce związanej z danym serwisem.

Czy mogę mieć wpływ na wybór wiadomości, które będą mi przesyłane?

Tak, jeśli Nadawca udostępni kilka serwisów tematycznych do wyboru. Zdarza się, że samorządy posługują się jednym ogólnym serwisem, z którego nadają różnego rodzaju wiadomości.

Czy będą mi przesyłać jakieś reklamy?

W systemie SISMS użytkownicy otrzymują tylko zamówione treści. Jeśli będziesz chciał(ła) zapisać się do serwisu np. „Spektakle” podmiotu świadczącego takie usługi (np. teatru – Nadawcy komunikatów) i wyrazisz zgodę, aby otrzymywać informacje handlowe np. o obniżonych cenach biletów, imprezach okolicznościowych (m.in. Mikołajki), to wówczas Nadawca będzie mógł wysyłać wiadomości także o treści reklamowej. W każdej chwili możesz zmienić swoje ustawienia, wypisać się z danego serwisu i wycofać zgodę na otrzymywanie informacji handlowych.

Czy mogę zarejestrować się w dwóch gminach?

Tak, można w dowolnej chwili rejestrować się i wyrejestrowywać się w wielu serwisach różnych miast, gmin, powiatów itd.

Po co aplikacja BLISKO proponuje mi wpisanie adresu lokalizacji?

Przydaje się to, gdy użytkownik rejestruje się w serwisach typu „Gospodarka odpadami”, dzięki czemu będzie otrzymywał powiadomienia dotyczące tylko jego adresu. Użytkownik może wpisać w aplikacji kilka adresów i wcale nie musi to być jego miejsce zamieszkania. Wpisanie adresu jest dobrowolne i może być w każdej chwili zmienione.

Chciałam w BLISKO napisać do mojej gminy, ale nie ma takiej możliwości?

Nadawca może wyłączyć przycisk „Napisz do nas” i wówczas komunikacja dwustronna nie jest aktywna.

Czy inni użytkownicy widzą to co piszę do nadawcy w BLISKO?

Nie. Aplikacja BLISKO umożliwia prowadzenie indywidualnej komunikacji, która nie jest udostępniana innym użytkownikom.

Dlaczego, gdy wchodzę do Google Play z poziomu mojego smartfona, to nie mogę wyszukać BLISKO, a mój kolega nie ma z tym problemu? Mam Androida w wersji 2.0.

Aplikacja Google Play pokazuje tylko te aplikacje, które użytkownik może zainstalować na swoim urządzeniu. BLISKO jest dostępny dla telefonów z wersją Androida 4.0 lub wyższą. Zapewne smartfon kolegi, w przeciwieństwie do Twojego telefonu, spełnia takie wymagania.